logo_hm_printlogo_hm_printlogo_hm_printlogo_hm_print
  • Domov
  • ORP
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt
+421 910 479 264
✕

Čo s pokazenou pokladňou v štyroch krokoch

  • Domov
  • Blog
  • To, čo vás trápi...
  • Čo s pokazenou pokladňou v štyroch krokoch
100% profesionálne rady
8. februára 2016
Mením firemné údaje a refiskalizujem #vpohodeee
4. apríla 2016
Show all

Čo s pokazenou pokladňou v štyroch krokoch

Published by hmprintweb at 16. marca 2016
Kategórie
  • To, čo vás trápi...
Tagy

Aj vy máte stres z toho, že čo ak sa vám pokazí registračná pokladnica? Viete, aké kroky ste podľa zákona povinný spraviť?

 

Veľa ľudí sa v prípade poruchy pokladnice zľakne a podľahne panike alebo stresu. Tiež si myslíte, že nemôžete blokovať? A čo ak práve vtedy príde daňová kontrola? Aj v tomto prípade myslel zákon o ERP na všetko. Spravte tieto štyri kroky a daňová kontrola vám nebude mať čo vytknúť.

 

1.Spravte zápis do knihy registračnej pokladnice

 

Zákon č.289/2008 Z.Z o elektronických registračných pokladniciach (ERP) hovorí jasne, že v prípade fiskálnych tlačiarní sa berie ako registračná pokladňa nie len samotná pokladnica ale aj celá zostava – počítač a fiskálna tlačiareň. Takže aj keď vám fiskálna tlačiareň funguje správne, ale máte poruchu PC ste povinný o tom spraviť zápis do knihy ERP. Za každých okolností majte pokladničnú knihu na prevádzke, aby ste sa v prípade daňovej kontroly vedeli preukázať a informovať daňovú kontrolu o procesoch opravy alebo zásahoch do registračnej pokladnice. Pokladničná kniha má dve časti: záznamy podnikateľa a záznamy servisnej organizácie. V časti pre vaše záznamy vypíšete dôvod, dátum a čas prerušenia prevádzky ERP.

 

2. Kontaktujte svoju servisnú organizáciu

 

Zákon vám ukladá povinnosť bezodkladne kontaktovať servisnú organizáciu. Ešte pred tým však skúste uviesť zariadenie do prevádzky bežnými úkonmi ako napríklad kontrolou káblov, vypnutím a zapnutím fiskálu alebo reštartovaním počítača. Ak pokladnica stále nefunguje, kontaktujte svoju servisnú organizáciu. Zo zákona má servisná organizácia povinnosť do 48 hodín od nahlásenia poruchy a doručenia pokladnice do servisného strediska poruchu diagnostikovať a spraviť servisný zásah.

 

3. Doblokujte vystavené paragóny do pokladne

 

Svoju prevádzku zatiaľ nemusíte zatvárať, pokojne predávajte ďalej. Počas nefunkčnosti fiskálneho zariadenia však musíte vystavovať náhradné daňové doklady tzv. paragóny. Výdavkový alebo príjmový doklad v tomto prípade nie je povolený, pretože nespĺňa literu zákona o elektronických registračných pokladniach. Po odstránení poruchy autorizovanou servisnou firmou nezabudnite do 10 pracovných dní všetky vydané číslované doklady, tzv. paragóny nahrať a doblokovať do registračnej pokladne v chronologickom slede, tak, ako boli odovzdávané zákazníkom. Pokojne môžete medzi ich nahrávaním vystavovať aj nové doklady.

 

4. Spravte zápis o opätovnom uvedení pokladnice do prevádzky

 

Po vrátení opravenej pokladnice zo servisu na prevádzku musíte zapísať do knihy ERP dátum a čas opätovného začatia prevádzky registračnej pokladnice.

Ak máte aj tak ešte pochybnosti alebo si neviete s niečím rady, kontaktujte svoju servisnú organizáciu. Istotne vám odborný personál rád poradí a všetko vysvetlí. Dobrá servisná organizácia by mala byť zbehlá nie len v technickej oblasti, ale aj v legislatívnych otázkach.

Zdieľať
hmprintweb
hmprintweb

Súvisiace články

4. apríla 2016

Mením firemné údaje a refiskalizujem #vpohodeee


Čítať viac

Comments are closed.

Otváracie hodiny

Pondelok: 08:00-16:00
Utorok: 08:00-16:00
Streda: 08:00-16:00
Štvrtok: 08:00-16:00
Piatok: 08:00-16:00
Sobota-Nedeľa: HOTLINE

Obchodné oddelenie

Lukáš Masliš

 +421 910 479 264

 maslis(at)hmprint.sk

Servisné oddelenie

Stanislav Kostka

 +421 903 518 604

 kostka(at)hmprint.sk

Spoločnosť

HMPRINT s.r.o.

Adresa: Škultétyho 1, 83103 Bratislava
IČO: 46306013 | DIČ: 2023357347
IČDPH: SK2023357347
Bankové spojenie: 
SK0483300000002500295107
Swift: FIOZSKBA

© 2011 - 2023 HMPRINT s.r.o.
    +421 910 479 264
      Táto webová lokalita používa súbory cookie na zlepšenie vašich skúseností. Pokračovaním vyjadrujete súhlas s používaním cookies.
      OK Viac informácii
      Privacy & Cookies Policy

      Privacy Overview

      This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
      Necessary
      Vždy zapnuté
      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
      Non-necessary
      Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
      ULOŽIŤ A PRIJAŤ