1. Strata zákazníkov kvôli dlhým radom
Predstavte si slnečný popoludňajší deň, keď ulicami vášho mesta prechádzajú ľudia s úsmevmi na tvárach. Náhle, táto idylka je prerušená vidinou dlhéého hadieho radu v obchode, ktorý sa vine až za dvere. V tom rade stojíte aj vy, s tovarom v náručí, no s úsmevom, ktorý postupne vytráca silu. Minúty sa zdajú ako hodiny a frustrácia sa linie vzduchom. Práve v takýchto chvíľach sa rozhoduje o vernosti zákazníka. (Trochu nadnesene povedané, to len pre ilustráciu problému).
Štatistiky ukazujú, že zákazníci sú ochotní čakať v rade približne 5 až 10 minút, potom ich trpezlivosť rýchlo klesá a s ňou aj pravdepodobnosť, že sa do obchodu vrátia. Pomalá e-kasa, ktorá predlžuje čakanie, je ako trhavina pod zákazníckou spokojnosťou.
Napríklad taký Martin, ktorý po dlhom čakaní v rade jedného dňa jednoducho položil tovar na pult a odišiel s tým, že už sa nikdy nevráti. Martin teraz nakupuje u konkurencie, kde e-kasa pípa rýchlosťou blesku a on je doma skôr, než by stihol prečítať tento odstavec.
2. Negatívne hodnotenia a reputačné škody
V dobe digitálnej technológie je každý zákazník potenciálnym recenzentom. Pomalá e-kasa, ktorá sa stane príčinou zlej skúsenosti, môže byť za pár kliknutí verejne odsúdená na sociálnych sieťach alebo hodnotiacich platformách. Ako víchor, ktorý nesie peľ kvetov, sa zlé recenzie šíria internetom a ovplyvňujú rozhodnutia stoviek potenciálnych zákazníkov.
Prieskumy ukazujú, že viac ako 80% ľudí dôveruje online hodnoteniam rovnako ako osobným odporúčaniam. Negatívna publicita tak môže váš obchod stáť nielen súčasných, ale aj budúcich zákazníkov, ktorí sa rozhodnú vydať na nákupy inde, do obchodu s lepšími recenziami.
3. Nízka efektívnosť a zvýšené prevádzkové náklady
Každá minúta, ktorú zamestnanec strávi obsluhou jedného zákazníka, je minútou, ktorú nemôže venovať inému. Pomalá e-kasa predstavuje bremeno nielen pre zákazníkov, ale aj pre prevádzku obchodu. Analýzy ukazujú, že zvýšený čas potrebný na obsluhu zákazníkov výrazne znižuje efektívnosť a zvyšuje prevádzkové náklady.
Porovnajme obchod s pomalým a rýchlym pokladničným systémom. V prvom prípade potrebuje zamestnanec na obsluhu dvojnásobný čas, čo znamená dvojnásobné personálne náklady. Kým jeden zamestnanec obsluhuje dlhý rad, druhý by mohol dopĺňať tovar alebo pomáhať iným zákazníkom.
Tento problém som nedávno riešil s majiteľom vychytenej remeselnej pekárne, v ktorej sa tvorili rady a zákazníci čakali za obslúžením. Majiteľ sa rozhodol investovať do efektívneho POS systému. Ušetril tak na personálnych nákladoch a jeho zamestnanci sa teraz môžu plne venovať pečeniu a zvyšovaniu predaja rýchlou obsluhou.
5. Stres a neefektivita pre zamestnancov
Predstavte si pocit, keď sa pred vami tiahne dlhý rad nespokojných zákazníkov a vy viete, že za pomalosť môže technológia, na ktorej závisíte. Zamestnanci, ktorí musia denne bojovať s pomalou e-kasou, čelia obrovskému stresu, ktorý vedie k chybám a klesajúcej spokojnosti.
Rozdiel v atmosfére obchodu s rýchlym a pomalým pokladničným systémom je ako deň a noc. Kde e-kasa šepká rýchlo a spoľahlivo, tam zamestnanci pracujú s úsmevom a zákazníci odchádzajú spokojní. Tam, kde sa pokladňa plazí ako slimák, tam stres vykresľuje vrásky na čelách a zákazníci odchádzajú so zatrpknutým výrazom.
Zaslúžite si viac!
Ak si myslíte, že na to, aby ste mohli využívať tieto moderné zázraky, musíte byť IT guru alebo disponovať rozpočtom malého ostrovného štátu, mám pre vás dobré správy. Existuje softvér, ktorý je ako dobrý sused – vždy na dosah a ochotný pomôcť. Pomôžem vám zorientovať sa v početných riešeniach a spolu vyberieme to pravé, práve pre vás.
MENU
a dostávajte aktualizácie, tipy, inšpirácie a novinky
© 2023 HMprint| Obchodné podmienky | Reklamácie a vrátenie tovaru